Ponad połowa konsumentów chce kupować towary za kryptowaluty
Płatności: Kryptowaluty lepsze niż karty kredytowe
Interaktywna platforma dla usług finansowych – PYMNTS.com – oraz dostawca usług bitcoinowych – BitPay – przeprowadzili ankietę wśród ponad 8000 amerykańskich konsumentów, aby ustalić, co sądzą o używaniu kryptowalut jako środka płatności za codzienne zakupy.
Prawie 60% respondentów odpowiedziało, że chcieliby kupować towary i usługi na co dzień za pomocą Bitcoina, Ethereum lub innych cyfrowych aktywów. Co ciekawe, 75% posiadaczy kryptowalut kupiło monety, aby móc je później wykorzystać w transakcjach.
W podobnym badaniu w zeszłym roku 32% ujawniło, że kupiło cyfrowe aktywa z powodu strachu przed przegapieniem (FOMO), podczas gdy w tym roku liczba ta wzrosła do 53%. Ponadto, 59% konsumentów, którzy nie są ich posiadaczami, stwierdziło, że planuje nabyć niektóre z nich i wykorzystać je do dokonywania zakupów w przyszłości.
Badanie wyjaśniło, że głównym powodem, dla którego ludzie są tak zainteresowani płatnościami kryptowalutowymi, jest to, że mogą one zapewnić więcej prywatności i bezpieczeństwa niż zakupy za pomocą tradycyjnych kart kredytowych.
Co ciekawe, 30% zgodziło się, że korzystanie z wirtualnych walut skłoniłoby ich do wydawania większej ilości pieniędzy.
Osoby nieposiadające walut muszą jednak poszerzyć swoją wiedzę na temat tej klasy aktywów. Według statystyk, 75% przyznało, że nie weszli na rynek, ponieważ nie wiedzą „wystarczająco dużo o kryptowalutach, jak je uzyskać lub ich implikacjach podatkowych.”
40% chce używać kryptowalut do zakupów w ciągu najbliższego roku
Według innego badania przeprowadzonego przez MasterCard, pandemia COVID-19 spowodowała gwałtowny wzrost wykorzystania kryptowalut. 40% respondentów odpowiedziało, że są skłonni wykorzystać cyfrowe aktywa do płatności w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Zgodnie z oczekiwaniami, najbardziej otwarte na ten pomysł były młodsze pokolenia:
Milenialsi na całym świecie oraz ci na Bliskim Wschodzie i w Afryce są szczególnie zaangażowani w rozmowę o kryptowalutach, przy czym ponad połowa (67%) zgadza się, że jest bardziej otwarta na korzystanie z kryptowalut niż rok temu.
Ponadto, 77% millenialsów jest zainteresowanych zdobyciem większej wiedzy na temat kryptowalut, podczas gdy 75% zgadza się, że używałoby kryptowalut, gdyby lepiej je rozumiało.”
Według badań, Bitcoin był najbardziej popularnym aktywem cyfrowym, ale wielu użytkowników wykazało się również dobrą wiedzą na temat niektórych altcoinów.
źródło:bitcoin.pl